скрий покажи
     LAGUNA PARK CORPORATE SUSTAINABILITY REPORT           April ,  2019

LAGUNA PARK CORPORATE SUSTAINABILITY REPORT April , 2019

https://rc-toys.seaboatreview.com/

                                                                      

 

                                       КОРПОРАТИВЕН ДОКЛАД ЗА УСТОЙЧИВ ТУРИЗЪМ

                                                                    ХОТЕЛ ЛАГУНА ПАРК И АКВА КЛУБ

                                                                                                                             Април 2019 г              

     Хотел Лагуна парк и аква парк е създаден през 2001 г. и оттогава работим за предоставяне на най-качествени услуги на нашите гости. За целта подобряваме условията за живот и забавление на нашите клиенти, като почти всяка година инвестираме в изграждане на нови съоръжения и подобряваме съществуващите.

    Ние предлагаме на нашите клиенти услуги вътре в хотелските помещения, но наблягаме и на услуги  на открито -  в нашия зелен парк с повече от 200 дървета, храсти, треви и цветни видове. Ние се грижим за околната среда, считаме я за изключително важна за здравето и благополучието на човека и сме посветени на опазването на природата и осигуряването на най-добри условия за отдих на нашите гости.

    През годините от създаването на нашата компания ние приехме идеята за устойчив туризъм като наша основна цел и във всички наши дейности в туристическата индустрия стриктно следваме всички аспекти на устойчивостта.

    Собствениците и управителите на хотели твърдо вярват, че устойчивият туризъм ще бъде движещата сила за икономически просперитет.

 Най-важните аспекти за нашето развитие като социално отговорна компания са:

- да остане семейна компания с финансова стабилност.

- да продължим да споделяме с гости, служители, доставчици и партньори нашата отдаденост към опазването на околната среда

- да продължим да работим в подкрепа на местната общност

-  да предоставяме  висококачествени услуги на увеличаващия се брой лоялни повтарящи се гости

-  да увеличим инвестициите си в нови съоръжения и ремонти, с цел предоставяне на по-качествени и разнообразни услуги

 

Ето някои моменти, показващи нашия ангажимент към устойчивостта в туризма:

 

 

I. ОКОЛНА СРЕДА

 

1. Намаляване на  ЕНЕРГИЯ, ВОДА, ОТПАДЪЦИ

                 Нашата дейност може да донесе много ползи за всички участващи в нея, но също така може да има вредно въздействие върху околната среда и живота ни, ако се управлява неправилно.

               Ние следваме програма за намаляване на консумацията на енергия и вода, а също и - производство на отпадъци.

                Опитваме се да включим всички наши гости в нашата инициатива за намаляване на прането на хавлиени кърпи, като насърчаваме гостите да оставят кърпите на пода в банята.

               Ние използваме отново белите кърпи за баня, които не могат да бъдат използвани или избелени, като ги боядисваме в жълти или оранжеви цветове и ги използваме като кърпи за басейн.

               Спалното бельо се сменя 2 пъти седмично, за да се намали потреблението на енергия.

               Опитваме се да включим гостите в нашата инициатива за икономия на енергия, като ги информираме за нашите инициативи и очакваме от тях да се включат в тях - само мокри и мръсни кърпи, поставени  на пода в банята,  да бъдат изпрани и  сменени.

              От персонала се изисква да спазва тази процедура.

              От сезон 2015 г. внедрихме системата с ключови карти за отключване на стаите и включване и изключване на електричеството в тях. Така успяхме да намалим консумацията на енергия в сравнение с предходните години, като не позволихме използването на енерия, в случай че гостите не са в стаите. Благодарим на нашите гости за разбирането.

 

             От 2015 г. използваме алтернативни енергийни източници, като слънчева енергия и метан газ за отопление на вода, климатизация, пране и готвене.

            Използваме и кухненски уреди и машини от ново поколение, с ниско използване на енергия.

             Използваме ниско енергийни електрически крушки, електронно програмиране на  часовете за включване и изключване на  осветление в общите площи, вкл. коридори, фоайе, външно осветление. Също така контролираме  с компютър времето за работа на напоителната система в парка и градината, като използваме само нощна енергия за поливане.

              Климатикът се контролира от система за изключване чрез датчици, когато балконската врата е отворена.

              Изпълняваме  програма за използване на големи опаковки на материали  за строителни работи, консумативи за хотели и кухненски продукти.

             Пералните машини са строго контролирани за работа само в пълен капацитет.

             Имаме монтирани аератори на мивките и душовите разпръсквачи в баните с цел пестене на вода и енергия.

              Консумацията на вода се следи и редовно се ремонтира водопроводната система, ако възникнат технически проблеми.

             Отпадъците се събират отделно и се доставят на лицензирана компания за рециклиране.

             Използваното масло се събрано в кухнята за предаване  за рециклиране.   

             Използваме дозатори за сапуни и шампоани с многократна употреба  в общите сервизни помещения.

             От сезон 2018 г. започнахме да използваме диспенсъри за сапуни и душ-гел във всички бани, вместо единични пакетирани индивидуални сапуни и душ гелове.

 

II. Опасни материали/вещества

В хотел Лагуна парк не използваме  забранени в България химикали в България.

Празните контейнери за химикали за поддръжка на басейните се връщат на  компанията, която ги доставя.

 

Списък на токсичните продукти в употреба:

  -     батерии

  • електрически крушки
  •  флуоресцентни тръби
  •  компютърни тонери
  •  компютърни компоненти
  • мобилни телефони
  • синтетични бои
  •  Hipochlorite
  • Хидрохлорна киселина
  • CTX 15 PH редуктор
  • CTX 500 алгицид
  •  почистващ разтворител
  • дезифектант

    

Всички тези опасни материали са обект на строг контрол и се заключват в специални помещения, с ограничен достъп на персонал.

Участваме в годишните акции на еко-отдела на община Несебър - които се провеждат всяка година през май, където лицензирана фирма за отпадъци събира опасните материали. Имаме протоколи за всички изхвърлени предмети.

 

III. КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ НА ПЕРСОНАЛА

 

           Ние уважаваме правата на всяко човешко същество и дълбоко ценим значението на всички членове на нашия персонал.

           Всички наши служители се третират справедливо и не са дискриминирани, независимо от религия, убеждения, пол, националност, етническа принадлежност, сексуална ориентация, възраст, култура или увреждане.

 

         Ежегодно за сезона  наемаме над 200 души и всички от тях разполагат с:

 

- личен трудов договор с работното време и основните условия на труд в него

- провеждаме дисциплинарна политика и политика за подаване на жалби и служителите са информирани за процедурите, техните права и отговорности

- персоналът е бил първоначално и периодично инструктиран и обучен за професионални въпроси, а също - процедури за здраве и безопасност, включително обучение по пожарна безопасност. Условията на работа се проверяват, за да се поддържат оптимално и за да се предотвратят злополуки и да се гарантира доброто състояние на персонала.

- Ние осигуряваме безплатни униформи, храна през работното време и безплатен транспорт или настаняване на всички наши служители.

- Имаме ежегодни медицински прегледи на служителите

- ръководството на фирмата  е на разположение на персонала  за решаване на възникнали проблеми.

- Служителите са свободни да участват в  професионалните съюзи и срещи.

-По-голямата част от нашите служители са наети от местната общност, така че ние помагаме за постигане на социална стабилност в региона

- Допълнителни обучения и езикови курсове са възможни за тези, които се нуждаят от професионални подобрения

 

 Персоналът подписва кратки информационни документи  при започване на работа, информационни материали могат да бъдат намерени в помещенията на персонала.

 

IV. КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ ЗА МЕСТНАТА ОБЩНОСТ

 

   Мениджърският екип на хотел Лагуна парк  работи в тясно сътрудничество с местните общности и се стреми да помогне за постигането на по-висок жизнен стандарт на хората и региона като цяло.

 

 Ние наемаме персонал основно от езиковите и професионалните училища по туризъм     региона и страната.

Повечето от нашите служители са квалифицирани в областта на туризма.

 Политиката ни за доставки  спомага за развитието на местните доставчици. Това е доказателство за нашия ангажимент в  подкрепа на  местната икономика

Следните продукти се закупуват на местно ниво:

  •  Местните вина се закупуват, препоръчват и се предлагат във винената листа.
  • Български сирена, произведени в региона
  • български мед, мармалад, конфитюри и консерви.
  • Минерална вода
  • Месо, което се снабдява на местно ниво.
  • Пресни плодове и зеленчуци, доставени от производители в региона

 

 Дарения и благотворителност:

         Нашият хотел се ангажира да подкрепя местните благотворителни организации и да участва в благотворителни дейности:

 

  •  Местните благотворителни организации се спонсорират и получават дарения на различни събития през цялата година.
  • Фирмата дарява средства на организираните годишни кампании от правителствени и неправителствени организации
  •  През 2015, 2016, 2017 г. дарихме използвани в добро състояние мебели от стаите и фитнес съоръженията на организации в региона / болници и други институции /

 

     АНГАЖИМЕНТИ по ЗАКРИЛА НА  ДЕТЕТО

Децата имат права!

Хотел Лагуна парк  се грижи за информиране на персонала и гостите в хотела  и вземане мерки за предотвратяване на  насилието над деца.

Ние не използваме детски труд и спазваме изискванията за минималната законна трудоспособна възраст и условията за полагане на труд от непълнолетни граждани.

Ръководството на хотела е наясно с опасностите от престъпления, които е възможно да бъдат  извършени в района на хотела и навън и се  чувства отговорно към непълнолетните гости,  отседнали при нас.

Персоналът е готов  да съобщава за всяко неподходящо поведение или взаимодействие между възрастен и дете, което се възприема за подозрително -  на мениджър в хотела, който да предприеме необходимите действия, включително и да се информират местната полиция или съответния туроператор.

Молим гостите да съобщят за всяко поведение, което може да се счита за неподходящо спрямо непълнолетно лице, на член на ръководството, който ще предприеме стъпки за съответното разследване.

Предоставена е  информация на гостите и служителите на хотела с телефонните номера и електронния адрес на отговорните институции.

 

 V. ПОЛИТИКА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО

 Като хотел с дългогодишна  история  - повече от 17 години, ние сме убедени, че качеството е важно за нашия бизнес, защото ценим нашите гости.

Стремим се да предоставим на нашите гости услугите, които отговарят и дори надвишават техните очаквания. Ние сме ангажирани с непрекъснатото подобрение на услугите и сме установили процедури за осигуряване на качество, които ни дават възможност да оценим и подобрим нашите резултати.

За да ни подкрепят в нашата цел за цялостно удовлетворение на клиентите и непрекъснато усъвършенстване през целия ни бизнес, ние имаме действаща система от „Анкети  за клиенти“, които се попълват от нашите гости в техните стаи и се поставят в  кутия на рецепция. Всяка седмица наш служител за връзки с гостите ги събира и прави статистика, която по-късно се обсъжда от висшето ръководство.

По този начин ние сме в състояние да идентифицираме области, които се нуждаят от подобрение, в някои случаи също така отговаряме индивидуално на клиентите по време на техния престой.

Генералният мениджър съобщава резултатите от въпросниците с ръководителите на отдели, както и получените резултати от проведените от туроператорите анкети с гостите.

Въведена е процедура за рекламации на клиенти в съответствие с българското туристическо законодателство и изискванията на съответните туроператори

 

Генералният мениджър и мениджърът на хотела управляват он-лайн репутацията на хотела: наблюдение на коментарите на tripadvisor, Holidaycheck. booking.com и Zoover; общуване с гостите чрез публикации във Facebook и отговаряне на коментари; редовна кореспонденция чрез електронна поща  с клиенти на хотела.

 

Хотел Лагуна парк е носител на  следните награди и сертификати:

-Носител на златна награда Travelife за 2017-2019 г., в продължение на предишните  бронзови и сребърни отличия

 -Признания за  2014,2015,2016, 2017, 2018 в TripAdvisor като предпочитан туристически обект

-  Zoover, препоръчан за 2014, 2015, 2016, 2018

- Диплом от Бълг. Хотелска и ресторантьорска асоциация БХРА като най-добър хотел за семейни почивки  - 2012

-  Най-добрият хотел за свободното време на Балканите -2013

 -  Награда от нашия партньор на чешки пазар - Фишер - 2015г

 -  Robinson Tours - Унгария сертификат / в топ 10 хотели /

 -  Сертификат за еко хотел и сертификат ISO22000

 -  Луксозни пътеводители - Европейски награди за 2017 г.

 

Април, 2019

« назад